Naslovnica » Kazališna pedagogija

Kazališna pedagogija

 

Kazališna pedagogija – višeslojni kazališno obrazovni program

Osnovni cilj kazališne pedagogije je potaknuti duboke demokratske procese na području obrazovanja i umjetnosti. Uspostaviti kreativno križanje između kazališta i škole. Omogućiti novi način komuniciranja između te dvije ustanove. Kroz kazališnu pedagogiju otvoriti novi prostor zajedničkog participiranja u obrazovanju i umjetnosti. Proširiti različito poimanje umjetnosti koje u tom procesu postaje poželjno i moguće.

Kazališni pedagozi će kroz kazališnu pedagogiju omogućiti nastavnicima, profesorima i školskim suradnicima sudjelovanje u razvoju kazališta. Pružit će priliku scenskim umjetnicima podići ljestvicu kreativnosti u školi i nastavnom procesu. Kazališni pedagozi mogu povezati te dvije naizgled suprotstavljene strane, inspirirati, potaknuti ljude na igru, potaknuti na zajedničko stvaralaštvo.

Visoku estetiku obrazovanja kroz kazališnu pedagogiju moguće je dostići provedbom nekoliko međusobno povezanih aktivnosti:

 

Kazališni sat

Kazališni sat organizirano bi se provodio u školi s ciljem da se nastavničko osoblje i školski suradnici dublje upoznaju sa procesom stvaranja kazališne predstave od odabira teksta do finalnog proizvoda kazališne predstave. Naglasak se u tom slučaju jednako stavlja i na umjetnost i na obrazovanje. Ističu se glavni ciljevi pojedinog projekta i svrha istog. U konačnici to bi značilo da ukoliko pojedina škola odabere konkretan naslov s kazališnog repertoara, dobiva detaljan uvid u tijek rada na predstavi s motivacijskom radionicom čiji je cilj probuditi zanimanje i pojasniti metode i ciljeve. U tom slučaju doživljaj kazališta i kazališne predstave postaje mnogo širi od pukog gledanja istog. Sat bi izvodio stručni kazališni tim koji bi uključivao kazališnog pedagoga, redatelja pojedine predstave i propagandu kazališta.

 

Dan škole u kazalištu

Jednom u svakom polugodištu nastavnici, profesori i školski suradnici dolaze organizirano u kazalište kako bi kazališnim djelatnicima pokazali kako oni vide, osjećaju i doživljavaju kazalište. Kako bi otvoreno govorili o obrazovnom poimanju umjetnosti, o odgojno obrazovnoj praksi i onima na koje se ta praksa direktno odnosi. Vrhunac dana škole u kazalištu bila bi provedba nastavnog procesa u kazališnoj dvorani posebno sata hrvatskog jezika.

 

Umjetnici u školi

Svjesni potrebe za stručnom umjetničkom podrškom nastavnicima ili profesorima koji se u sklopu dodatnih aktivnosti u školi bave različitim područjima izvedbene umjetnosti kroz kazališnu pedagogiju pruža se prilika za kontinuiranu cjelogodišnju  kvalitetnu pomoć i suradnju.

 

Seminari i radionice

Kvalitetnim kazališno – pedagoškim usmjeravanjem za nastavnike, profesore i školske suradnike koji ostvaruju programe kulture u školama ciljano bismo pokrili sva područja umjetnosti i time ih dodatno stručno obrazovali u i za umjetnost.