Naslovnica » arhiva predstava

Mačak u čizmama

G. Rossini/Z. Niessner

operna igra s plesanjem (4-12 godina)

Dječje kazalište Dubrava u koprodukciji s Udrugom Mala opera
trajanje: 45 minuta
datum premijere: 17. veljače 2010.

Audio najava Mačka u čizmama (Rossini)

Libreto i režija: Zdenko Niessner
Glazbena voditeljica: Danijela Petrić
Scenografija: Leo Vukelić
Kostimografija: Slavica Grdinić
Koreografija: Sandra Banić Naumovski
Dizajn rasvjete: Leo Vukelić

Izrada kostima: Vesna Marinković
Izrada scene i rekvizita: Domagoj Klasić, Leo Vukelić,
grupa GLOP Dramskog studija DKD-a, Gordana Poljančić

Grafičko oblikovanje: Luka Vucić
Fotografije: Mario Besprska (voditelj tečaja digitalne fotografije pri NS Dubrava); Miroslav Vukelić (polaznik tečaja)

Majstor rasvjete: Dino Čosić
Scenska tehnika: Domagoj Klasić

Izvode:
Marta Babić/Gorana Biondić/Sonja Runje (Mačak)
Antonio Brajković/Zdenko Niessner (Čarobnjak)
Danijela Petrić, glasovir

_______________________

Nakon uspješnice opere-bajke IVICA I MARICA, koja je oduševila djecu i odrasle diljem Hrvatske, Dječje kazalište Dubrava i udruga Mala opera predstavljaju Vam svoje novo zajedničko djelo, opernu igru s plesanjem MAČAK U ČIZMAMA.

Nadahnuta motivima iz istoimene priče Charlesa Perraulta i ponajboljim dijelovima opere TALIJANKA U ALŽIRU Gioacchina Rossinija, ova predstava oživljava već pomalo zaboravljenu formu opernog kolaža (pasticcia), nekad vrlo uvriježenu na kazališnim pozornicama.

Dječje kazalište Dubrava ovim projektom nastavlja svoju, već višegodišnju praksu da na repertoar uvrsti glazbene predstave namijenjene najmlađima, a udruga Mala Opera sustavno djeluje na upoznavanju djece sa klasičnom glazbom te na osobit način predstavlja najbolja djela iz glazbene baštine.

Uz veselu priču i ples te duhovite duete i briljantne arije, pogledajte kako je lukavi Mačak uspio nadmudriti lažnog Čarobnjaka i ispraviti nanesenu nepravdu.

_____________________________________________

Biografije

Marta Babić diplomirala je solo pjevanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Mire Zidarić-Orešković. Usavršavala se kod uglednih vokalnih pedagoga (M.Lipovšek, D.Vejzović, E. Blahova, A.Muray, G.Johnson, C.Mackintosh, L.Cummings). Poslijediplomski studij pohađala je u opernom studiju Flanders Operastudio Vlaanderen u Belgiji. Ostvarila je bogatu koncertantnu karijeru u zemlji i inozemstvu (Irska, Belgija, Nizozemska), a njezin repertoar obuhvaća razne glazbene stilove od baroka do suvremene glazbe. Gošća je uglednih festivala kao što su Varaždinske barokne večeri i Muzički biennale Zagreb, a redovito surađuje s ansamblom za suvremenu glazbu Cantus. Solističke uloge ostvarila je u Operi HNK Zagreb  (M. Ravel Dijete i čarolije, Razgovor Karmelićanki F.Poulenca, Pepeljuga G.Rossinija, Carmen G.Bizeta). Također u kazalištu Schouwburg u Rotterdamu uspješno je nastupila kao Dinah u operi Trouble in Tahiti. Na 24. Muzičkom biennalu  Zagreb sudjelovala je u praizvedbi  komorne opere Eto vas Frana Đurovića. Dobitnica je nagrade Hrvatskog društva skladatelja za najbolje izvedeno djelo hrvatskog skladatelja.

Kao članica Udruge Mala opera predstavila se kao Ivica u operi-bajci Ivica i Marica E. Humperdincka u suradnji s Dječjim kazalištem Dubrava Zagreb.

Gorana Biondić diplomirala je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Snježane Bujanović- Stanislav. Usavršavala se  kod L. Spitzera, T. Hampsona i V. Marofa. Kao jedna od najtalentiranijih predstavnica svoje generacije bilježi nastupe u svim opernim kućama u zemlji. Debitirala je u Operi HNK Rijeka kao Despina u Mozartovoj operi Cosi fan tutte. U HNK Zagreb ostvarila je svoje uspješne uloge u operama Razgovor karmelićanki F. Poulenca, Čarobna frula W.A. Mozarta, Sestra Angelica i Gianni Schicchi G. Puccinija  te Falstaf G. Verdija. Također, nastupila je Operi HNK Split kao Musetta u Puccinijevoj La Boheme. U osječkoj opernoj kući uskoro će debitirati kao Kraljica noći u Čarobnoj fruli W.A. Mozarta. Kao koncertna pjevačica razvila je bogatu karijeru te je između ostalog surađivala sa Zagrebačkom filharmonijom, a za svoja ostvarenja dobitnica je brojnih nagrada od kojih se ističe nagrada Hrvatskog društva skladatelja na Tribini Darko Lukić. U radu Udruge Mala opera sudjeluje od samog početka te je u zajedničkoj produkciji s Dječjim kazalištem Dubrava nastupila kao Marica u operi Ivica i Marica E. Humperdincka.

Antonio Brajković završio je Pomorski fakultet Sveučilišta u Splitu te potom diplomirao solo pjevanje na Muzičkoj akademiji u Sveučilšta u Zagrebu u klasi prof. M. Grđan. Tijekom studija usavršavao se kod brojnih pedagoga od kojh se ističu seminari M. Lipovšek, a umjetničko usavršavanje završio je na Muzičkoj Akademiji u Zagrebu u klasi prof. S. Bujanović-Stanislav. Dobitnik je brojnih nagrada, a razvio je i bogatu koncertantnu karijeru. Član je Opere HNK u Zagrebu te je solistički nastupio u sljedećim operama: Gianni Schicchi  i La Boheme G. Puccinija, Carmen G. Bizeta, Mirjana J. Mandića. Zapaženu ulogu ostvario je kao Dulcamara u Ljubavnom napitku G.Donizettija, a istakli su se njegovi nastupi na Splitskom ljetu u operi Don Carlos G. Verdija.

Zdenko Niessner maturirao je klavir na Glazbenoj školi Vatroslava Lisinskog u Zagrebu te započeo studij pjevanja kod Nade Puttar-Gold. Školovao se u Grazu na Hochschule für Musik und Darstellende Kunst te u Beču na Konservatorium der Staadt Wien. Usavršavao se na majstorskim tečajevima kod Lj. Velić, O. Edelmana i S.Jurinac. Osim u zemlji, kao solist nastupao je u Austriji, Njemačkoj, Švicarskoj i Italiji uspješno ostvarivši brojne uloge (Vještica u Ivici i Marici E. Humperdincka, Papageno u Čarobnoj fruli i Figaro u Figarovom piru W.A. Mozarta, Eisenstein u Šišmišu J. Straussa, Mustafa  u Talijanki u Alžiru G. Rossinija, itd.).  Redoviti je suradnik Hrvatske radio-televizije te autor brojnih glazbenih adaptacija i prijevoda. Suosnivač je Udruge Mala opera, a u zajedničkom projektu s Dječjim kazalištem Dubrava istakao se ulogom Vještice u Humperdinckovoj operi-bajci Ivica i Marica.

Danijela Petrić studij glasovira završila je na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu u klasi prof. Marije Gvozdić-Horvat te na Konzervatoriju Giuseppe Verdi u Milanu. Kao stipendist francuske Vlade boravi u Parizu gdje studira na Schola Cantorum te na Conservatoire National Superieur de Paris u klasi J. Loriod. Usavršavala se na majstorskim tečajevima kod E. Timakina, R. Kehrera, R. Muraroa, D. Krausa, P. Badura-Skode, M. Damerinija i M. Krolla (čembalo). Kao solistica i komorna glazbenica koncertira u domovini i inozemstvu (Slovenija, Italija, Austrija, Francuska, Njemačka, Nizozemska, Kanada, Meksiko). Sudjeluje na uglednim festivalima kao što su Muzički biennale Zagreb, Gaudeamus Music Festival Amsterdam, Cervantino Festival Mexico, Večeri na Griču, Tribina muzičkog stvaralaštva Opatija, Musicafutura La Spezia, Festival Lent Maribor. Pedagoškim radom bavi se od 1994. godine kao suradnik Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu , a profesor je na Glazbenoj školi Blagoja Berse u Zagrebu. Kao korepetitor surađivala je s Operom Hrvatskog narodnog kazališta  u Zagrebu te s Teatrom alla Scala u Milanu. Ostvarila je brojne snimke za potrebe Hrvatskog radija i televizije. Zajedno s Z. Niessnerom suosnivačica je Udruge Mala opera.

_____________________________________________

Iz kritika…

Visoka profesionalnost
(Milica Jović, ŠKOLSKE NOVINE broj 9, Zagreb, 2. ožujka 2010.)

Dječje kazalište Dubrava u koprodukciji s Udrugom Mala opera održali su 17. veljače 2010. svečanu premijeru opere s plesom, predstave G. Rossini/Z. Niessner Mačak u čizmama…

… Dječje kazalište Dubrava projektom Mačak u čizmama nastavlja svoju, već dugogodišnju praksu, da na repertoar stavlja glazbene predstave namijenjene najmlađima…

… Opera s plesanjem Mačak u čizmama nadahnuta je motivima iz istoimene priče Charlesa Perraulta, a glazbu, dijelove opere Talijanka u Alžiru Gioachina Rossinija, odabrao je Zdenko Niessner, koji je napisao i libreto za predstavu i režirao ju je.

Ovom se predstavom željelo i uspjelo oživjeti formu opernog kolaža (pasticcia). Niessner je iz literarnog predloška uzeo dva lika, Mačka i Čarobnjaka, i adaptirao ih kao jedine aktere radnje. Protagonist je, dakako, mudri Mačak koji u dvoboju s lažnim i narcisoidnim Čarobnjakom nizom spletki i smiješnih dogodovština nadmudri zlog Čarobnjaka i tako ispravlja nanesenu nepravdu.

Ova vesela predstava s atraktivnim plesom, zabavnim i iskričavim duetima i savršenim arijama, pokazala je visoku profesionalnost izvođača, čije je pjevanje bilo razumljivo i djeci. Marta Babić tumačila je na premijeri Mačka, a svojevremeno, u operi Ivica i Marica, tumačila je Ivicu. Čarobnjaka je na premijeri predstavio Antonio Brajković vrlo uvjerljivo. Treba pohvaliti i glazbenu voditeljicu Danijelu Petrić, koja je, čitav sat, koliko predstava traje, dojmljivo na glasoviru svirala veselu Rossinijevu glazbu. Ugodnom vizualnom dojmu predstave pridonijela je funkcionalna scenografija Slavice Grdinić i privlačna koreografija Sandre Bandić Naumovski. Značajan je i doprinos rasvjete Dine Čosića.

Spomenimo da u alternaciji nastupaju Gorana Biondić, kao Mačak i Zdenko Niessner kao Čarobnjak. Želimo operi Mačak u čizmama uspjeh, jer ona to i te kako zaslužuje. Sustavno djelovanje Male opere na upoznavanje djece s klasičnom glazbom i djelima iz glazbene baštine ima veliki značaj, pogotovo danas kad smo na udaru svakojake glazbe sumnjive kvalitete.

______________________________________

Mačak koji je nasamario Čarobnjaka
(Mirta Špoljarić, VJESNIK, petak, 19. veljače 2010.)

Vrlo zgodna i zabavna, a i glazbeno edukativna predstava koja približava djeci svijet operne umjetnosti

Bio jednom jedan jako . . . zao čarobnjak, činio je svakakve zločeste stvari, pa i jednoga slatkoga mačka pretvorio  u stvorenje koje hoda na dvije noge i govori.

Taj mu se mačak jednoga dana odlučio osvetiti, te ga na prijevaru nagovorio da mora položiti prijamni ispit za predsjednika svih čarobnjaka. Prvo se morao odjenuti u posebno ruho, zatim je morao pokazati svoje plesačke sposobnosti, a onda i one čarobnjačke.

Naravno, tu ga je mačak nasamario tako što je čarolijom čarobnjak samoga sebe pretvorio u miša. I završio spremljen u maloj kutijici. A sutra ćemo vidjeti što donosi novi dan, zaključio je svoju priču mačak.

Tako je tekla adaptirana priča prema djelu „Mačak u čizmama“ Charlesa Perraulta, koju je libretist i redatelj Zdenko Niessner prilagodio za novu opernu predstavu za djecu, u produkciji Udruge Mala opera iz Zagreba i Dječjeg kazališta u Dubravi, koja je praizvedena u srijedu u spomenutome kazalištu.

A da bi to bila operna igra s plesanjem, kako ju autori definiraju, Niessner je odabrao glazbene brojeve i arije iz opere „Talijanka u Alžiru“ Gioacchina Rossinija , koje je u prilagodbi za klavirsku radionicu izvodila glazbena voditeljica predstave Danijela Petrić. Dva glavna lika pjevali su Marta Babić kao Mačak i Antonio Brajković kao Čarobnjak.

Uz zvuk staroga pijanina, kao iz vremena nijemih filmova, Mačak i Čarobnjak pjevali su svoje arije i duete, zaplesali čak i charleston, a mačak je našao u publici Milku Babović, te su, kao pravi žiri televizijske emisije „Ples sa zvijezdama“, zaključili da Čarobnjakov ples nije bio tako loš, ali se pomalo čini kao da je progutao metlu.

Slikovita scena Lea Vukelića i simpatični kostimi Slavice Grdinić funkcionalno su se uklopili u tijek radnje. Glazbeni dio izvedbe bio je korektan, u korist najviše pripremljene Marte Babić…Oboje su se trudili biti sugestivni i vokalno i glumački, i to su uglavnom uspijevali.