Naslovnica » predstave Dramskog studija, Studentski atelje Dubrava

Kralj Gordogan

svečana izvedba

23. listopada 2014. u 20 sati

 

u sklopu projekta
Studentski atelje Dubrava

_________________________________________________________

Dramski studio DKD-a pod vodstvom Zorana Skalickog…

 Radovan Ivšić

KRALJ GORDOGAN

Gordogan_cover_EVENT_png

redatelj / Zoran Skalicki
kostimi i scena / Barbara Majnarić
glazba / Jurica Pačelat
scenski govor / Antonija Keškić
grafičko oblikovanje / Luka Vucić

igraju / Hrvoje Horvat, Diana Osmanović Čosić, Petar Atanasoski, Ivan Štruklec, Tamara Preprović, Filip Đekić, Ines Poljak, Antonija Keškić, Maša Ilić, Andrea Rumenjak, Aldin Kasumović, Valentina Šokec, Iva Nimac

 Punih sedamdeset godina nakon nastanka (Zagreb 1943) u dramskom studiju DKD-a stvorila se kritična masa mladih ljudi – ljubitelja kazališta, spremna uprizoriti Ivšićevu dramu Kralj Gordogan. Svi izvođači stariji su od 22 godine, koliko je imao Ivšić kada je pisao Gordogana. Na žalost, Ivšić je više izvođen u Francuskoj nego Hrvatskoj.

Jedna od zadaća kazališta je da osluškuje glas svog naroda. A. G. Matoš kaže da je kazalište koje ne osluškuje glas svog naroda – mrtvo kazalište. Isto tako, narod koji ne njeguje svoje kazalište je – mrtav narod.
Dramski studio DKD-a je pokušao osluhnuti taj glas i uprizorio Ivšićevu dramu o kraju svijeta, na vama je, mladi ljubitelji kazališta, da dođete i podržite izvedbu i tako odgodite taj “kraj”.

Zoran Skalicki

Gordogan1

Gordogan2

Gordogan3

 

Predstava je sudjelovala na festivalu ASSITEJ u Bjelovaru (16.3.2015.) i na SKAZ-u u Knapu (28.3.2015.)

Dramski studio Dječjeg kazališta Dubrava odlučio se zahtjevan scenski zadatak, poznati komad Radovana Ivšića, koji su uz stručno vodstvo redatelja Zorana Skalickog uprizorili uz puno pažnje posvećene svim elementima kazališnog izraza, od glumačkih izvedbi do vizualno impresive scenografije i kostimografije. U razgovoru s grupom saznali smo kako je ‘Gordogan’ na neki način kruna dugogodišnjeg rada članova grupe te su se namjerno upustili u ovaj ne baš lagan izazov. Stvoriti uvjerljive scenske odnose na temelju Ivšićeva poetskog predloška zadatak je na kojem bi se lako ‘opekli’ i profesionalci, pa sa zadovoljstvom možemo reći da ga je ova grupa i više nego uspješno odradila. Ključno je da je priča jasno i razumljivo ispričana, uz nekolicinu zaista vrhunskih glumačkih izvedbi i nevjerojatnu stilsku, vizualnu i scensku dosljednost, a s druge strane, vidljiva je vjera u tekst tj. predložak koji na neki način neupadljivo ‘vodi’ scenska odnosno redateljska rješenja, što svjedoči o dugugodišnjem radu voditelja Zorana Skalickog, jer je uspio unutar grupe u kojoj nemaju svi jednaku količinu iskustva postići zavidan sklad, bez značajnih intervencija i prilagodbi mogućnostima grupe. S jednakim povjerenjem u tekst kao i svakog izvođača, redatelj je pokazao kako je u radu s mladim izvođačima nužno ne samo razvijanje pojedinačnih glumačkih sposobnosti i vještina, već cjelovito kazališno obrazovanje, što ih u konačnici čini vrlo kompetentnim izvođačima kompleksnog teksta poput ovoga.

Izvješće žirija (pdf)

kvadratni