Naslovnica » Dramski studio – djeca s teškoćama u razvoju

Dramski studio – djeca s teškoćama u razvoju

Dramski studio – djeca s teškoćama u razvoju

 

S osobitim zadovoljstvom i ponosom valja naglasiti da u Dramskom studiju Dječjeg kazališta Dubrava neprekidno, već nekoliko godina, u odgojno-obrazovnom procesu neformalnog učenja, primjenom različitih scenskih vještina, učinkovito i ravnopravno sudjeluju i djeca s različitim teškoćama u razvoju.

 

Stručna literatura kao pomoć kazališnim pedagozima

 

  1. sc. Dinka Vuković, dipl. inž., Irena Tomić Vrbić, dr. med., Silvija Pucko, prof. defektolog, Anita Marciuš, prof. logoped: Down sindrom, Vodič za roditelje i stručnjake
  2. Moore-Mallinos, M. Fabrega: Moja prijateljica ima Downov sindrom
  3. Sanja Balen Šolić i Miroslav Pospiš: Ne zovi me posebnim – upoznajmo djecu s teškoćama u razvoju
  4. Anna Scher i Charles Verrall: 100+ ideja za dramu
  5. Jasna Cvetković – Lay: Darovito je, što ću sa sobom?
  6. Johnnie Young: 100 ideas for teaching drama
  7. Hermann Giesecke: Uvod u pedagogiju
  8. Council of Europe, Youth Directorate Strasbourg, Steptember 1995: “All diferent – all equal” education pack ideas, resources, methods and activities for informal intercultural education with young people and adults

 

Metode dramsko-pedagoškog rada

 

Tijekom dramsko-pedagoškog rada s djetetom koje ima Downov sindrom, poštuju se njegove specifične potrebe.

Dramsko-pedagoški rad s djetetom koje ima cerebralnu paralizu, provodi se s osobitim naglaskom na osiguranje pristupačnosti građevine osobi s invaliditetom i smanjenom pokretljivosti.

Tijesna suradnja dramskog pedagoga i asistenta u nastavi tijekom dramsko-pedagoškog procesa, nužna je, a program uključuje i sljedeće sadržaje: vježbe i igre upoznavanja, vježbe povjerenja, vježbe zajedničkog propitivanja i spoznavanja, improvizacije te dramske igre.

Ključni dio za kvalitetan dramsko-pedagoški rad je dobra priprema skupine s naglaskom na senzibiliziranje svih polaznika i njihovih roditelja za djecu s teškoćama u razvoju, uz tijesnu suradnju roditelja djeteta s teškoćom u razvoju i voditelja/dramskog pedagoga.

 

Dosadašnji rezultati provedbe programa

 

Sudjelovanje u dramskim produkcijama:

David Ogden: Ptice snova

Meksička narodna priča: Igra

Dragutin Horkić, Edo Kovačević: Dragocjene sestrice/Priča jedne minute

Zvonimir Balog: Gretafoniranje

Vladimir Nazor: Crvenkapica

Ana Đokić Pongrašić: Vitez željeznog srca

 

Zaključak

 

Inkluzija djece s teškoćama u razvoju u Dramskom studiju DKD-a započela je prije tri godine, tijekom 2014./2015. kazališne sezone. Nakon trogodišnjeg boravka u Dramskom studiju, obje djevojčice mogu jasno definirati i argumentirati vlastite umjetničke potencijale. Slobodno izražavaju svoje stavove i uspoređuju ih sa stavovima ostalih polaznika. Predlažu, kreiraju i oblikuju različita scenska rješenja. Primjer su marljivosti i strpljivosti tijekom provedbe svih dramskih procesa. Voditelji obje polaznice opisuju kao požrtvovne, pouzdane, precizne, kao dobre duhove skupina u kojima rade! Najveći dramsko-pedagoški uspjeh mjeri se time da svi polaznici Dramskog studija na djecu s teškoćama uopće ne gledaju kao na nekoga tko je po bilo čemu drugačiji od njih, već kao jednako vrijedne partnere u zajedničkoj scenskoj igri!

Djeca s teškoćama u razvoju obogatila su i unaprijedila rad Dramskog studija DKD-a, potičući sve da iz godine u godinu teže izvrsnosti, vodeći se svim potrebama okoline u kojoj žive i rade.

 

Postignuća

 

TEA G., moja kći (Sy. Down, 13 god.) već 3. godinu redovito pohađa dramsku grupu kod Ive Lehunšek Panić. To je ono što najviše voli i što ju pokreće. Tu razvija i upoznaje svoje sposobnosti i pokazuje ih na nov način, bolju koncentraciju i pažnju, usredotočenost na bitne stvari. Ostvarila je predivno prijateljsvo i prihvaćanje. Tea obožava dramsku i svoju voditeljicu Ivu i tu je sretna. Svaka nova predstava u kojoj glumi za nju je nevjerojatan doživljaj.

Dramski studio u svakom smislu ima terapijski učinak na Teu a i na ostalu obitelj.

mama Lidija G.

 

Sudjelovanje u Dramskom studiju Kazališta Dubrava na brojne načine obogaćuje Katarinino odrastanje. Veliku nam radost pričinja što se Katarina kroz glumu može slobodno i otvoreno izraziti, sudjelovati u raznim oblicima stvaralaštva, istraživati i biti kreativna.

Zbog invaliditeta i nemogućnosti samostalnog hodanja i kretanja, dramski odgoj za Katarinu ima i poseban značaj u odnosu na vršnjake bez teškoća. Naime, djeca s invaliditetom često su isključena iz izvanškolskih aktivnosti te slobodno vrijeme ne provode sa svojim vršnjacima u zajedničkom druženju. Stoga bismo kao posebnu vrijednost za nas kao obitelj istaknuli inkluzivnost tj. prilagođavanje metoda rada grupe potrebama Katarine i time omogućavanje da u slobodno vrijeme bude sa svojim vršnjacima, baveći se onim što je veseli.

Kod djece s poteškoćama je samopouzdanje narušeno te bismo naglasili da se kroz dramski odgoj Katarinu potiče, bodri i omogućuje da stvori pozitivnu sliku o sebi.

Nadalje, dramska grupa dala je priliku Katarini da se iskaže u područjima u kojima je darovita i koja ju zanimaju, te je dala mogućnosti da razvije literarne i glumačke sposobnosti na najbolji mogući način. To predstavlja izvor velikog emocionalnog zadovoljstva kako za Katarinu tako i za nas.

mama i tata Dina i Jozo J.

 

Upisi

 

Slijedeći naputke Pravilnika o broju učenika u redovnom i kombiniranom razrednom odjelu i odgojno-obrazovnoj skupini u osnovnoj školi, skupina Dramskog studija u koju je uključeno dijete s teškoćama, broji najviše 14 polaznika. U jednu skupinu Dramskog studija može biti uključeno jedno dijete s teškoćama u razvoju.

 

Dodatne informacije

 

Iva Lehunšek Panić, prof. pedagogije, stručna suradnica za programe Dramskog studija.

dramski.studio@kazalistedubrava.hr

Telefoni: 01/2050-044; 099/2050-044.